Wywiad z Szefem Produktu i Handlu GameArt
Witamy wszystkich czytelników na naszym nowym wywiadzie! Dziś mamy przyjemność porozmawiać z Alina Avekse Mathiasen z GameArt, która zgodziła się odpowiedzieć na kilka naszych pytań. Bardzo się cieszymy, że możemy podzielić się z Wami tą rozmową – zaczynajmy!
Czy mogłaby Pani się przedstawić i opowiedzieć, jak dołączyła Pani do GameArt oraz jakie ma Pani doświadczenie w branży gier?
Nazywam się Alina Avekse Mathiasen i dołączyłam do GameArt w grudniu 2023 roku. Mam ponad dekadę doświadczenia w branży gier, głównie zdobywanego po stronie dostawców gier, takich jak Evolution Global, Stakelogic i IGT. W ciągu ostatnich sześciu lat koncentrowałam się na produkcji gier, pełniąc takie role jak Project Manager, Delivery Manager, Product Owner, a obecnie Head of Product and Commercial w GameArt.
Jak GameArt zmieniło się w ciągu ostatniego roku? Czy mogłaby Pani opowiedzieć o istotnych zmianach w strategii lub celach rozwojowych firmy?
W kwietniu tego roku GameArt na nowo zdefiniowało swoją misję i wizję produktową, aby dostosować się do zmieniającego się krajobrazu branży gier. W ramach tego procesu dokładnie przeanalizowaliśmy nasze strategie rozwoju, dostosowując cele do pojawiających się trendów branżowych i preferencji graczy.
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy skupiliśmy się na projektowaniu gier z innowacyjnymi mechanikami oraz unikalnym stylem artystycznym. Na przykład opracowujemy modułowe mechaniki, które pozwalają graczom dynamicznie dostosowywać rozgrywkę, co zwiększa zaangażowanie i personalizację.
Nasze zaktualizowane podejście obejmuje również przeprojektowany interfejs użytkownika, który modernizuje doświadczenie graczy. Intuicyjny design zapewnia płynną nawigację i spójny przepływ, dodatkowo wzbogacając rozgrywkę.
Szczególnie ekscytująca jest nadchodząca premiera gry o tematyce kryptowalutowej, która wprowadza unikalne elementy, takie jak zmienne pakiety mocy obliczeniowej i statystyki wydobycia w czasie rzeczywistym. Łącząc gry z mechaniką kryptowalut, chcemy dostarczyć świeże i satysfakcjonujące doświadczenie, które wyznaczy nowe standardy w tej kategorii.
Dzięki tym zmianom możemy lepiej przewidywać trendy w branży i dostarczać bardziej angażujące doświadczenia, które przyciągają i utrzymują graczy.
Jak GameArt dostosowuje się do zmian, aby pozostać konkurencyjnym?
Krajobraz branży gier stale się zmienia, a choć nie istnieje uniwersalna recepta na sukces, naszą siłą napędową jest utalentowany i kreatywny zespół. Jako mniejsza firma nieustannie szukamy sposobów na tworzenie niszowych produktów, które wyróżniają się na tle gigantów branży. Naszą mocną stroną jest kreatywność, dzięki której możemy opracowywać unikalne treści i funkcje, które gracze uwielbiają. To właśnie pozwala nam konkurować na coraz bardziej wymagającym rynku.
W jaki sposób GameArt wprowadza technologie, takie jak VR i AI, do procesu tworzenia gier i jakie widzi Pani dla nich przyszłe zastosowania?
Chociaż technologia Virtual Reality (VR) zdobywa coraz większą popularność w branży gier, GameArt obecnie koncentruje się na ulepszaniu swoich podstawowych produktów oraz opracowywaniu nowych, które wkrótce trafią na rynek. Tymczasem sztuczna inteligencja (AI) stała się integralną częścią naszych procesów rozwojowych, usprawniając przepływy pracy i umożliwiając efektywne tworzenie treści. Dzięki narzędziom, takim jak szybkie wykrywanie i zapobieganie błędom, AI już teraz odgrywa kluczową rolę. W przyszłości widzę większą rolę AI w generowaniu dynamicznych, dostosowanych do graczy treści, co dodatkowo wzbogaci ich doświadczenie.
Czy mogłaby Pani opowiedzieć o jednej z ostatnich premier GameArt i o tym, co wyróżnia ją na tle innych?
Jednym z wyróżniających się tytułów w naszej ostatniej ofercie jest gra “Lucky Loser”, która wprowadza innowacyjną mechanikę redefiniującą zaangażowanie graczy. W przeciwieństwie do tradycyjnej rozgrywki, w tej grze gracze są nagradzani za wypełnianie paska postępu podczas przegrywających spinów, co odwraca tradycyjne podejście do wygrywania. Ten niespodziewany zwrot nie tylko zaskakuje graczy, ale także dodaje do rozgrywki interesujący element strategii.
Ponadto cieszymy się na premierę “Infinite Cauldron”, która łączy wydobycie kryptowalut z grami kasynowymi. Gracze będą mogli wydobywać różne kryptowaluty, wybierać spośród różnych pakietów mocy obliczeniowej oraz korzystać z czatów na żywo i statystyk – jest to innowacyjne połączenie, które obiecuje przyciągnąć uwagę graczy i zrewolucjonizować gry kasynowe.
Jakie rady dałaby Pani osobie, która chciałaby rozpocząć karierę w branży gier?
Moja jednoznaczna rada to zaangażować się w to całym sercem! Wielu z nas zaczynało bez doświadczenia, ale kluczowe są pasja i wytrwałość. Branża gier rozwija się w szybkim tempie, dlatego ważne jest, aby mieć otwarty umysł i odwagę wprowadzania innowacyjnych pomysłów – nawet tych pozornie niekonwencjonalnych. Często najbardziej przełomowe produkty powstają dzięki odwadze do odkrywania nieznanego. Ciekawość i chęć nauki na pewno otworzą przed każdym nowe możliwości w tej dziedzinie.
Jak GameArt podchodzi do projektowania i tworzenia nowych gier online?
Wyróżnienie się na tle konkurencji jest kluczowe na dzisiejszym rynku gier. W GameArt priorytetem jest analiza konkurencji, aby zidentyfikować luki i możliwości ulepszeń. Każdy projekt gry rozpoczyna się od zaangażowania graczy, uproszczenia interakcji i zapewnienia, że nasze produkty nie tylko bawią, ale także na długo zapadają w pamięć. Rozumienie opinii i preferencji graczy pozwala nam tworzyć angażujące i unikalne gry.
Które gry GameArt uważa Pani za najbardziej udane i jakie czynniki przyczyniły się do ich popularności?
Wśród naszych ostatnich sukcesów szczególnie wyróżniają się “Jazz Jam Jackpots”, “Jungle Rave” i “Lucky Loser”. Każda z tych gier posiada unikalne mechaniki redefiniujące zaangażowanie graczy oraz zachwycającą oprawę wizualną. Przykładowo, “Jazz Jam Jackpots” wykorzystuje elementy rozgrywki rytmicznej, zachwycając graczy energetyczną ścieżką dźwiękową i wizualizacjami oddającymi ducha kabaretu. “Jungle Rave” przenosi graczy na tropikalną imprezę w dżungli, oferując interaktywne funkcje, które tworzą dynamiczną atmosferę. Z kolei “Lucky Loser” stawia na nagradzanie za przegrywające spiny, co wprowadza nowe wyzwanie i intrygę. Wszystkie te gry łączy wciągająca rozgrywka, spójna oprawa artystyczna i szybkie mechaniki, które przyciągają graczy na dłużej.
Skąd GameArt czerpie inspiracje, obserwując trendy branżowe lub konkurencję, przy tworzeniu nowych gier?
W GameArt stawiamy na podejście zorientowane na gracza. Moje osobiste doświadczenia jako graczki pozwalają mi wnikliwie oceniać mechaniki, estetykę i ogólną przyjemność z rozgrywki. Analizujemy trendy rynkowe, oferty konkurencji oraz prowadzimy badania rynku, aby zidentyfikować pojawiające się tematy i preferencje graczy. To kompleksowe podejście pozwala nam pozostawać na czasie i jednocześnie przekraczać granice kreatywności, wyznaczając nowe standardy w projektowaniu gier.
Jakie największe wyzwania widzi Pani obecnie w branży gier i hazardu?
Branża gier i hazardu mierzy się z wyzwaniami, takimi jak zmieniające się globalne regulacje oraz silna konkurencja. Dostosowanie się do zróżnicowanych wymagań prawnych wymaga elastyczności i dogłębnego zrozumienia poszczególnych jurysdykcji. Jednocześnie nasycenie rynku zmusza nas do innowacji i dążenia do doskonałości. Zamiast postrzegać te wyzwania jako przeszkody, widzimy w nich okazję do kreatywności i doskonalenia się.